Ismét fenn kell tartanunk a “véletlen tévedés” lehetőségét, de minden egyes előkerülő történetben a vevők kárára tévedtek a nagykereskedelmi üzletláncok, aztán amikor ezt a vásárlók kiszúrták, annyit sem mondtak, hogy elnézést. Tényleg nagyon nézzük meg a blokkot távozás előtt, akár feltartjuk a sort, akár nem.
Ami jár, az jár, ami pedig a polcon fel van tüntetve az áruk áraiként, annyiért köteles a bolt odaadni a vevőnek. Valahogy az a francos gép mindig a vevők kárára számol. Bár a mostani történetek között olyat is találni, amikor a pénztáros volt nagy kópé és “véletlenül” kétszer ütötte be ugyanazt a terméket. Egyszer kézzel, egyszer a leolvasóval. Úgy tűnik, végtelen a tárháza annak, ahogy BAZ megyében átverik a vásárlókat a boltokban. Márpedig, ha megyénkben ez a helyzet, akkor hatalmas a valószínűsége, hogy máshol is.
Az első történet Kazincbarcikáról érkezett egy neve elhallgatását kérő forrástól. Ő egy szalonnával járta meg (sajnos már csak későn vette észre), az árucímkén szerepel egy bizonyos ár, a blokkra viszont “véletlenül” egy jóval magasabb került. Gyanítható, hogy aki azt az árut vásárolta, mindenki át lett verve. A boltok neveit szándékosan nem írjuk le a cikkben, ám az eredeti Facebook-bejegyzésben megtalálhatók, ha valakit érdekelnek a még pontosabb részletek.


Mennyit is fizettünk végül a kasszánál? 847 forint helyett 1100 forintot gomboltak le rólunk. Visszakapni a pénzünket utólag? Esélytelen, csak ha a kasszánál észrevesszük. Krisztina hozzászólásában meg is erősítette, hogy a ****ban sajnos ő is ezt tapasztalja, rengeteg terméket más áron hoz a pénztárgép, mint ami a polcon szerepel.
“A ****ban ezt szinte az összes beárazott hentesárunál megcsinálják. A legszebb az, amikor hívod az eladót, se nem köszön, se elnézést nem kér!” – erősítette meg Kitti. De máshol is akadnak gondok, Marika egy másik üzletláncnál szembesült egy felettébb furcsa véletlennel. “A ****ben pár hete vettem egy 3 darabos fokhagymát. Otthon vettem észre, hogy először lemérte, beblokkolta a következő árut, aztán lehúzta ismét a fokhagymát rendesen, ahogy kellett volna. A pakolástól sajnos nem tudtam figyelni minden tételre. Olyan gyorsan dobja némelyik pénztáros. Erre is oda kell most már figyelni” – figyelmeztet Marika.
Ilona a szalonnás történethez írta, hogy vele pontosan ugyanez történt néhány hete pontosan ugyanott. Ő azonban jelezte rögtön a kasszásnak, hogy bibi van, meg is kapta a különbözetet, de… “ezután se elnézést, vagy viszlát, semmit nem tudott nekem búgni a hölgy. Szégyen. Mondtam is itthon, mennyi pénzt le fognak még húzni a vevőkről, mert volt még jó pár szalonna kirakva” – írta Ilona.
Ezekben a történetekben az a legrosszabb, hogy a jelek szerint vásárlás közben végképp el kell felejtenünk a jóhiszeműséget a bolt és a pénztárosok irányába (tisztelet az előre nem látható kivételeknek), mert túl sok a véletlen és mindig a mi kárunkra. Nagyon kell figyelni, mert ez már egyértelmű tendencia és Murphy szerint ahol csalni lehet, ott csalni is fognak. Igaz csak ott, ahol lehet és nem veszik észre. (Megjegyzés: minél több terméket vásárolunk egyszerre, annál nagyobb az átverés lehetősége, mivel már nem tudjuk számolni és fejben tartani, nagyjából mennyit is kellene fizetnünk – a szerk.)
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!